Sıkça Sorulan Sorular
14 Mart 2024

•Nasıl Randevu Alırım? Alo182 Aranarak; Çağrıyı karşılayan operatöre hastanın T.C. kimlik numarası verilir. Randevu talep edilen hastane, poliklinik ve varsa hekim tercihleri operatöre bildirilir. Operatör uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa bildirir. Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır. Alo 182'nin yanı sıra"Online Randevu Sistemi"aracılığıyla da randevu alabilmektedir. Merkezi Hekim Randevu Sistemi ilk kez giriş yapılırken her vatandaş için ayrı bir hesap açılır. Bunun için ilgili yönlendirme adımları takip edilir. Hesap açıldıktan sonra "Randevu Al" butonunu kullanarak T.C. kimlik numarası ve belirlenen şifre ile giriş yapılır. Hesabınıza E-Devlet şifrenizi kullanarak da giriş yapabilirsiniz. İstenilen hastane, poliklinik ve hekim tercihi yapılarak randevu alınır. •Tahlil Sonuçlarını Nasıl Öğrenebilirim? Yaptırmış olduğunuz tüm tahliller ve sonuçlarını tarih ve açıklama bazında referans değerleri ile birlikte https://www.enabiz.gov.tr/ görebilirsiniz. •Yatış, Sevk ve Taburcu İşlemleri Nasıl Yapılmaktadır? Hastanın poliklinikten yataklı tedavisine karar verilirse hekim hastanın yatışını bilgi sistemi üzerinden yapar. Hasta kimliği ve kimlik fotokopisi ile birlikte yatışı yapılan kliniğe giderek ilgili klinik sekreterine müracaat eder. Yatışı yapılan her hastamıza kimlik tanımlayıcı bileklik takılmaktadır, lütfen hastanede yattığınız sürece bilekliğinizi çıkarmayınız. * Yurtdışı sigortalı hastalarımızın yatış işlemleri ‘yurtdışı hasta birimi’ tarafından takip edilmektedir. Yataklı kliniklerimizin işleyişi • Hastanemize yatışı yapılan hastalar beraberlerinde terlik, pijama, bardak ve isteğe göre çatal, kaşık, tabak, peçete, diş fırçası vb. Kişisel eşyalarını getirebilirler. • hastanın tüm tetkikleri, hastanemiz personeli tarafından takip edilir ve dosyasında arşivlenir. Hasta yakınlarının sonuç takip etmeleri gerekmemektedir. Ayrıca tahlil ve tetkik sonuçlarının asılları hasta ve yakınlarına verilmemektedir. • Hastanın eğer yakını yoksa kıymetli eşyaları klinikçe teslim alınarak gerekli idari işlemler yapılır. Hasta ve/veya hasta yakınına eşyaların iadesi tutanakla yapılır. Sevk işlemleri Herhangi bir nedenle başka bir kuruma hastanız sevk edilecekse, hekim tarafından hastanın sevk formu düzenlenir uzman hekim tarafından kaşe imza yapıldıktan sonra hasta sevk bürosuna gidilerek yönlendirme yapılır. Yatarak ve ayaktan tetkik ve tedavi hizmeti alan tüm hastalar için aynı işlemler uygulanır. Hastanemizde yapılamayan ileri tetkik ve tedavi için hastanın durumuna göre hasta sevk edilir. Sevk işlemi hekimin gerekli görmesi halinde 112 ambulans, ambulans helikopter veya hastanın kendi isteği ile hastaneden ayrılması halinde kendi imkânlarıyla sağlanır. Hasta taburcu işlemleri Taburculuğuna karar verilen hasta ve/veya hasta yakınıyla gerekli bilgilendirmeler yapılarak klinik sekreterine yönlendirilir. Hasta ve/veya yakınına hastaneden ayrılmadan önce diyeti, egzersizi, ilaçları vb. İle ilgili bilgi verilir. Taburcu olan hastanın kimlik tanımlayıcı bilekliği çıkartılır. Sosyal güvencesi olmayan ücretli hastaların ödemesi hasta çıkış işlemleri sırasında gerçekleştirilir.