Sıkça Sorulan Sorular
06 Mart 2024

ACİL SERVİS

•Acil Servise Randevu Almadan Başvuru Yapılabiliyor mu?

Acil servisimize randevu almadan başvuruda bulunabilirsiniz. 

Acil servislerde hastalıklardan ziyade ani tıbbi durumlara müdahale edilir.

 

•Acil Servise Hangi Durumlarda Başvurmalıyız?

Acil Servisimize en sık başvuru durumları;

-        Nefes darlığı

-        Göğüs ağrısı, sıkışması

-        Yaralanmalar, kazalar sonucu oluşmuş veya bireyin kronik hastalıklarından kaynaklı kanamalar

-        Jinekolojik aciller (vajinal kanama, doğum sancısı, gebelerde her türlü kuvvetli ve sebat eden ağrı, sancı, tansiyon yükselmesi/düşmesi)

-        Ateşlenme

-        Bilinç kaybı veya bulanıklığı

-        Travma sonucu incinme ve kırılmalar

-        Motorlu araç kazaları, iş kazaları

-        Kafa ve boyun travmaları

-        Her türlü ani gelişen hareket bozukluğu, his kaybı, inme, felç

-        Ani gelişen konuşma bozukluğu

-        Vücudun herhangi bir bölgesinde şiddetli ağrı gelişmesi

-        Ciddi bulantı, kusma, ağır ishal ve bunlara bağlı dehidratasyon (susuz kalma)

-        Kronik hastalıkların yol açtığı ataklar (psikotik atak, KOAH, astım, migren gibi)

-        Bebeklerde ciddi emme güçlüğü, durmayan ağlama, göz bebeklerinde boyut değişimi, aşırı hareketsizlik

-        Psikiyatrik aciller (panik atak, psikotik krizler, saldırganlık artışı gibi)

-        Alerjik reaksiyonlar (nefes darlığı, ürtiker, ciltte ve yüzde şişme, kabarma, aşırı kaşıntı gibi)

-        Hayvan ısırıkları ve sokmaları

-        Zehirlenme veya zehirlenme şüphesi

•Acil Servis Bölümleriniz Nelerdir?

1-TRİAJ

2-YEŞİL ALAN

3-SARI SARI

4-KIRMIZI ALAN

5-MÜŞAHEDE ODASI

6-ACİL LABORATUARI

7-ACİL RÖNTGEN

•Acilde Muayene Olmak İçin Gelirken Yanımızda Hangi Evrakları Bulundurmalıyız?

Muayene olmak için nüfus cüzdanınız yanınızda olmalıdır.

 

Çocuk Acil Servisiniz var mı?

Acil Servisimiz içerisinde çocuk acil bölümü de yer alıyor. Gerektiğinde diğer branşlardan konsültasyon desteği alınıyor

•Triaj Nedir?

Triaj, acil servislerde hastaların tıbbi durumlarının önceliği ve hayatiliğine göre sıralanması/sınıflandırılması işlemidir. Acil servislerde yaşamsal riski olan hastalara müdahalenin gecikmemesi ve iş yükünün uygun şekilde düzenlenmesi amacı ile uygulanır. Acil servislerde diğer polikliniklerde olduğu gibi önce gelen hasta değil durumu ciddi olan hastalar önce tedavi edilir.

 

Acil servise ayaktan başvuran hastaların; ateş-nabız, tansiyon, solunum sayısı değerleri ve şikâyetleri alınır. Ardından hastalar uygun alanlara yönlendirilir. Bu işlem genellikle acil tıp teknisyenleri ve hemşireler tarafından yönetilir.

 

Kırmızı Alan Nedir?

Acil müdahale gerektiren, bekletilmemesi gereken, acil müdahale edilmezse ölüm veya ciddi sakatlık riski ortaya çıkaracak tıbbi problemlere müdahale edilen bölümdür. Kalp krizi, solunum durması, ağır kanamalar, çoklu travmalar, ağır trafik kazaları gibi problemler yaşayan hastalar kırmızı alana alınır. Burada tedavi edilen hastaların çoğu ambulans ile hastaneye gelir.

 

•Sarı Alan Nedir?

Daha çok yaralanmalar, durumu stabile yakın olan zehirlenmeler, kronik hastalıkların atakları gibi problemlerle gelen, müdahale edilmesi gereken fakat durumu çok kritik olmayan hastaların alındığı alandır. Kırmızı alandan sonra ikincil önceliklidir. Büyük hastanelerde cerrahi ve dâhili sarı alan olarak da ikiye ayrılabilir.

 

•Yeşil Alan Nedir?

Durumları iyi, bilinçleri açık, acil müdahale gerektirmeyen problemleri olan hastaların yönlendirildiği bölümdür. Hafif sıyrık ve yaralanmalar, bulantı-kusmalar, komplike olmayan enfeksiyon hastalıkları, burkulma gibi hafif travmalar burada tedavi edilir. Üçüncül öncelikli alandır.